MTB
Cross Country
Trail
Downhill
Dirt
Który rowery pasuje do Ciebie?
Cross country
Bestsellerowy hardtail do jazdy w terenie i na co dzień
Count Solo
od 499,00 €
od 12,9 kg
Trail
Progresywny hardtail dla maksymalnej dawki zabawy na szlaku!
Allrounder do długich tras i zabawy na ścieżkach trailowych.
Bonero
od 1.299,00 €
od 12,9 kg
Ground Control
od 1.599,00 €
od 13,7 kg
Doradztwo
W czym możemy pomóc?
-
Rowery górskie to klasyczne rowery przeznaczone do jazdy w terenie. Prawie wszystkie rowery górskie są wyposażone w amortyzowany widelec i stosunkowo szerokie opony z agresywnym bieżnikiem. Wysokiej jakości rowery mają zwykle hydrauliczne hamulce tarczowe, które zapewniają odpowiednią siłę hamowania i bezpieczeństwo w każdych warunkach.
Poszczególne dyscypliny kolarstwa górskiego są uprawiane na różnym terenie. W rezultacie wymagany sprzęt może się znacznie różnić i nie każdy rower nadaje się na każdą trasę.
Rowery górskie można ogólnie podzielić na dwie kategorie w oparciu o zastosowane zawieszenie - rower ze sztywną ramą (hardtail) i rower z pełnym zawieszeniem (w skrócie full).
Hardtail ma amortyzowany widelec z przodu, jest szczególnie wszechstronny i świetnie nadaje się do doskonalenia techniki jazdy. Cechuje się również prostotą konstrukcji i łatwością utrzymania. Jest on lżejszy niż większość fulli i często tańszy w zakupie.
Full, jak nazwa wskazuje, dysponują pełnym zawieszeniem - innymi słowy, posiadają widelec amortyzowany z przodu i damper z tyłu. Zapewnia większy komfort i wydajność jazdy w zależności od przeznaczenia. Większa przyczepność i stabilność prowadzą do wyższych prędkości na zjazdach i lepszej kontroli w wymagającym terenie.
Różne wartości skoku zawieszenia są odpowiednie dla różnych tras lub przeznaczeń. Od 100 mm do 200 mm - jesteśmy przygotowani na każdy szlak. Skok zawieszenia może dać wstępny pogląd możliwości roweru. Jednak sam w sobie może być używany jedynie jako wskazówka.
Tutaj do gry wkracza geometria ramy - jeśli spojrzysz na nasze rowery, zauważysz, że ich ramy mają czasami bardzo różne kształty i wymiary. Są one decydujące dla zamierzonego zastosowania, ponieważ mają determinujący wpływ na zachowanie podczas jazdy i dlatego różnią się w zależności od przeznaczenia danego roweru górskiego.