MTB

Odkryj nasze rowery górskie do każdej dyscypliny

Cross Country

Za naszymi rowerami cross country kryją się zaawansowane rozwiązania do jazdy turystycznej, treningów i wyścigów - jeśli kochasz prędkość a wydajność to Twoje drugie imię, to są to rowery właśnie dla Ciebie!

Trail

Przeżyj epickie dni na szlakach - dzięki naszym wszechstronnym rowerom trailowym i enduro jesteś gotowy na każdą przygodę! Z łatwością pokonuj podjazdy a potem daj się ponieść na zjazdach!
  • Ground Control

    Ground Control

    The versatile all-rounder for fun on tours and trails
    od 1 499,00 €
    Shop the bike
  • Root Miller

    Root Miller

    Made for intense lines on technically demanding terrain
    od 1 699,00 €
    Shop the bike
  • Bonero

    Bonero

    The progressive hardtail for maximum fun on the trail
    od 999,00 €
    Shop the bike

Downhill

Nasze rowery grawitacyjne nie cofają się przed niczym ani nikim - ekstremalne zjazdy i tłuste hopy w bikeparkach to ich środowisko naturalne. Jesteś we właściwym miejscu, jeśli lubisz prędkość i błoto!

Dirt

X-Up, 360 Tailwhip czy Backflip to dla Ciebie chleb powszedni? Z naszymi rowerami dirtowymi staniesz się mistrzem wysokich lotów i pokażesz klasę na pump trackach i hopach, wykonując najtłustsze triki, jak profesjonalni zawodnicy!

Który rowery pasuje do Ciebie?

Cross country

PDQ AL

od 1.199,00 €

od 14,3 kg


PDQ

od 2.299,00 €

od 8,9 kg

Trail

Bonero

od 999,00 €

od 13,4 kg


Ground Control

od 1.499,00 €

od 13,7 kg


Root Miller

od 1.699,00 €

od 15,2 kg

Downhill


Scrub

od 3.199,00 €

od 17,9 kg

Dirt


Bruce

od 1.199,00 €

od 11,2 kg

Porady dotyczące zakupu rowerów MTB

Zawieszenie: Hardtail czy full?

Aluminium vs. Karbon: Różnice i zalety

Jakim typem kolarza MTB jesteś?

FAQ

Który rower MTB jest najlepszy dla początkujących?
Rowery górskie typu hardtail są zwykle zalecane dla początkujących, ponieważ są łatwiejsze w utrzymaniu, zapewniają najlepszy trening techniki jazdy i oferują dobry stosunek jakości do ceny. Ale znając swoje konkretne potrzeby i dysponując odpowiednim budżetem, nie ma nic przeciwko rowerom z pełnym zawieszeniem (fullom). Mniej zalecane jest jednak rozpoczęcie jazdy na MTB na rowerze zjazdowym.
Jakiego sprzętu potrzebuję do uprawiania kolarstwa górskiego?
Podstawowe wyposażenie obejmuje kask, okulary i rękawiczki. Do tego dochodzą buty rowerowe, odpowiednia odzież (oddychająca i odporna na warunki atmosferyczne) oraz opcjonalne ochraniacze na kolana i inne części ciała zapewniające dodatkowe bezpieczeństwo. Pamiętaj, że większość rowerów jest dostarczana bez pedałów.
Jak przygotować rower MTB na długie trasy?
Jeśli wybierasz się na dłuższe wycieczki, przydatny będzie bidon lub plecak z bukłakiem. Również niezbędny: Multitool, pompka i zapasowa dętka. Dodatkowy sprzęt lub prowiant można przechowywać w torbie na ramę, torbie pod siodełkiem lub torbie biodrowej.
Jaka szerokość opony jest odpowiednia dla mojego roweru górskiego?
Maksymalna szerokość opony zależy od ramy i jest podana w tabeli geometrii oraz w instrukcji obsługi. Specyfikacje widelca mogą się różnić i można je również uzyskać od producenta. Większe opony zapewniają większą przyczepność i komfort, podczas gdy węższe łatwiej się toczą.
Jakie są zalety opon bezdętkowych w rowerach górskich?
System Tubeless nie wykorzystuje dętek - opony są wypełnione płynnym uszczelniaczem. Zmniejsza to opory toczenia i zwiększa ochronę przed przebiciem, dzięki czemu można jeździć na nich z mniejszym ciśnieniem powietrza, a tym samym zwiększyć przyczepność i komfort.
Co oznacza waga systemowa dla rowerów górskich?
Waga systemowa nie powinna zostać przekroczona i obejmuje całkowitą wagę rowerzysty, roweru oraz wszelkiego wyposażenia lub bagażu. Informacje na temat wagi systemowej można znaleźć w instrukcji obsługi roweru. W przypadku rowerów ROSE MTB jest to od 110 do 130 kg, w zależności od roweru.
Jakie są zalety i wady E-MTB?
E-MTB mają mocne silniki elektryczne, które wspomagają pedałowanie i {b>ułatwiają jazdę pod górę.zalety dla mniej wytrenowanych rowerzystów
Fakt, że nie wszyscy przesiadają się na elektryczne rowery górskie wynika częściowo z {b>wyższych kosztów zakupu i utrzymaniawiększa waga
Który rozmiar kół jest odpowiedni?
Rozmiar koła ma znaczący wpływ na {b>właściwości jezdne, prowadzenie, komfort i wagęWiększość dzisiejszych rowerów górskich jeździ na kołach 29-calowych
26 cali: Klasyk z początków kolarstwa górskiego jest obecnie produktem niszowym. Jednak w sektorze dirt jump, gdzie wszystko kręci się wokół skoków i tricków, 26-calowe koła są nadal popularne ze względu na ich zwinność i przewagę wagową.

27,5 cali: Znany również jako 650B, rozmiar koła 27,5 cala ma na celu znalezienie złotego środka między zwinnością a pewnością prowadzenia na przeszkodach. Pozwala na bardziej zwinną jazdę niż 29", ale nadal oferuje dobre właściwości jezdne i rezerwy na techniczne szlaki. Szczególnie w przypadku małych ram, koła 27,5-calowe są często lepszym wyborem.

29 cali: Duże koła pewnie pokonują przeszkody i pozostają łatwe do kontrolowania nawet przy dużych prędkościach - idealne na długie wycieczki, szybkie zjazdy i techniczne szlaki. 29 cali stało się standardem w prawie wszystkich kategoriach MTB, szczególnie w dyscyplinach cross country i downhill.

Mullet: Najnowszym trendem w downhillu i enduro są rowery typu mullet, które łączą dwa rozmiary: 29 cali z przodu i 27,5 z tyłu. Konfiguracja mieszana została zaprojektowana w celu połączenia zalet obu rozmiarów: Płynna jazda i pewność prowadzenia na przednim kole - zwinność, figlarność i swoboda ruchu na tylnym kole.
Jaką rolę odgrywa waga w przypadku rowerów MTB?
Waga wpływa na wrażenia z jazdy na kilka różnych sposobów. Lekki rower górski szybciej przyspiesza, jest bardziej zwrotny i łatwiej pokonuje podjazdy. Waga jest mniej istotna w przypadku roweru zjazdowego lub E-MTB, ale w przypadku szybkiego roweru cross country liczy się każdy gram, zwłaszcza na długich dystansach z dużymi przewyższeniami. Jednak waga to nie wszystko: Dzięki nowoczesnej geometrii projektantom udało się sprawić, aby nawet ciężkie rowery enduro świetnie pokonywały podjazdy.

Poniższe wartości dają przybliżony ogląd:

• Cross country: ok. 9-13 kg • Trail/AM/Enduro: ok. 12-17 kg • Downhill/Freeride: ok. 16-20 kg • Brud: ok. 10-14 kg • E-MTB: ok. 17-26 kg
Na co zwrócić uwagę przy doborze podzespołów?
Gdy już zdecydujesz się na rower MTB, pozostaje pytanie, jakie wyposażenie powinien on posiadać. Nie trzeba jednak znać szczegółowo wszystkich komponentów. Poniżej wymieniono najważniejsze różnice.

Napęd: Aktualnie dominują napędy jednobiegowe z przełożeniami 1x11 lub 1x12. Wyjątek: Rowery zjazdowe lub dirtowe. Istnieją różnice w wadze, cenie i cechach technicznych. SRAM ma tendencję do ostrzejszej zmiany przełożeń, Shimano działa płynniej. Elektroniczne przerzutki są droższe i zależne od baterii, jednak są one niezwykle szybkie, wygodne i niezawodne.

Zawieszenie: Wysokiej jakości widelce i dampery oferują lepszą reakcję i więcej opcji precyzyjnej regulacji. Do amortyzacji wykorzystywane jest ciśnienie powietrza - ciężkie stalowe sprężyny można znaleźć tylko w rowerach zjazdowych. Fox i RockShox stoją na tym samym poziomie. Podczas gdy Fox oferuje więcej opcji regulacji w segmencie premium, RockShox nastawiony jest na zredukowaną i łatwiejszą konfigurację.

Hamulce: Hydrauliczne hamulce tarczowe są niezbędne w rowerach górskich. W zależności od zastosowania stosuje się większe lub mniejsze tarcze hamulcowe i zaciski hamulcowe z dwoma lub czterema tłoczkami. Różnice pojawiają się zwykle w odniesieniu do jakości materiału, wagi hamulca i funkcji, takich jak regulacja odległości dźwigni od kierownicy czy skoku klamki.

Koła: W czasach twentyninerów, piast BOOST i szerszych obręczy, koło MTB musi balansować między lekką konstrukcją, stabilnością i sztywnością bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu są koła z włókna węglowego, które odpowiednio kosztują. Z drugiej strony, obręcze aluminiowe oferują dobry stosunek jakości do ceny i imponują solidną konstrukcją.

Sztyca podsiodłowa: Regulowana sztyca podsiodłowa (dropper post) to standardowe wyposażenie rowerów trailowych. Obniżenie siodełka za pomocą dźwigni na kierownicy zapewnia większą swobodę ruchu na zjazdach lub ścieżkach. Są one sterowane mechanicznie, hydraulicznie lub elektronicznie za pomocą przycisku z nadajnikiem. Wysokiej jakości sztyce regulowane imponują niezawodnością i czułością reakcji.

Objaśnienia dotyczące poszczególnych części znajdziesz również na podstronach konkretnych modeli. Jeśli chcesz kupić rower górski online i nadal nie masz pewności, nasz zespół obsługi klienta z przyjemnością Ci pomoże.

Zawieszenie: Hardtail czy full?

Dzisiejsze rowery górskie zawsze wyposażone są w amortyzowany widelec. Zawieszenie pochłania nierówności i przeszkody, zwiększając bezpieczeństwo i komfort, tym samym umożliwiając rozwijanie znacznie wyższych prędkości w terenie. Ta sama zasada dotyczy tylnego zawieszenia, które sprawia, że wiele zjazdów jest w ogóle przejezdnych. Wady: Większa waga i mniej wydajne przenoszenie mocy. Dlatego też rowery cross country często mają funkcję blokady, która pozwala wygodnie zablokować zawieszenie z kierownicy.

Niemniej jednak, wielu zawodników XC koncentruje się na maksymalnej wydajności i celowo wybiera hardtaila. Z drugiej strony, w przypadku hardtaili trailowych fani doceniają bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy i łatwość utrzymania. Oraz: Hardtail jest zawsze tańszy niż full z porównywalnym wyposażeniem. Przez to wybiera go wielu początkujących rowerzystów.

Zalety pełnego zawieszenia (full, full suspension)

  • Lepsza trakcja w terenie
  • Większa kontrola i bezpieczeństwo jazdy
  • Szybsze zjazdy
  • Większy komfort i mniejsze zmęczenie
  • Mniejsze obciążenie materiału

Zalety hardtaila (sztywny tylny trójkąt)

  • Niższa waga
  • Bardziej wydajne przenoszenie mocy
  • Bardziej bezpośrednie odczucia z jazdy
  • Łatwiejsza i tańsza konserwacja
  • Niższe koszty zakupu

Aluminium vs. Karbon: Różnice i zalety

Prawie wszystkie nowoczesne rowery górskie są obecnie wykonane z aluminium lub włókna węglowego. Oba materiały są lżejsze od stali, choć w tu przewagę ma karbon - jednak ze względu na skomplikowany proces produkcyjny jest także droższy. Z drugiej strony aluminium jest uważane za niedrogi, solidny i nieskomplikowany materiał. Momenty dokręcania połączeń śrubowych są mniej krytyczne, a uszkodzenia można rozpoznać gołym okiem.

Jednak powszechne założenie, że karbon jest zbyt delikatny, nie jest prawdą, gdy jest używany zgodnie z przeznaczeniem. Ramy z włókna węglowego są również sztywniejsze, a zatem oferują {b>większą wydajność jazdy i stabilność w zakrętach.

Aluminium
Karbon
Waga Trwałość Cena Sztywność Komfort Recykling
+ + + + - +
++ + - ++ ++ -

Jakim typem kolarza MTB jesteś?

Cross country, trail,dirt czy downhill? Mnogość kategorii rowerów górskich nie ułatwia dokonania wyboru. Najważniejsze jest jednak to, co zamierzasz robić ze swoim rowerem: Szybko pod górę czy szybko z górki? Rowery zorientowane na zjazdy wymagają większego skoku zawieszenia, wytrzymalszych komponentów i płynnej geometrii. Ciężki i solidny rower downhillowy nigdy nie podjedzie pod górę tak szybko, jak lekki, wyścigowy rower cross country. Chyba że ma silnik. Reszta prawdy leży pośrodku.

Cross country
(XC Race, Marathon, Down Country)

Skok amortyzatora
• 80-120 mm
Rama
• Hardtail lub full
Cechy
• Lekkość konstrukcji
• Sztywność
• Skuteczny
• Dobre przenoszenie mocy

Trail
(Tour, All Mountain, Enduro)

Zakres zastosowania
• Wycieczki
• Szlaki
• Zjazdy w trudnym terenie
Skok amortyzatora
• 120-180 mm
Rama
• Hardtail lub full
Cechy
• Wszechstronność
• Zrównoważony
• Umiarkowana waga
• Komfort
• Dobra kontrola

Downhill
(Freeride)

Zakres zastosowania
• Szybkie zjazdy
• Ekstremalnie trudny teren
• Skoki
• Bikepark
• Wyścigi
Skok amortyzatora
• 180-200+ mm
Rama
• Pełne zawieszenie
Cechy
• Wytrzymałość
• Solidność
• Przeznaczony wyłącznie na zjazd
• Stabilność
• Stosunkowo ciężki

Dirt

Zakres zastosowania
• Skoki
• Tricki
• Pump track
• Slopestyle
• Street
Skok amortyzatora
• 80-120 mm
Rama
• Hardtail
Cechy
• Lekkość konstrukcji
• Wytrzymałość
• Kompaktowość
• Zwinność
• tylko do skoków i tricków
• małe koła 26"
• tylko jeden bieg