•  50,000 artykułów dostępnych do natychmiastowej wysyłki.
  •  Darmowy zwrot (dla wszystkich krajów w EU)
  •  Indywidualna porada przy zakupie roweru
  •  Możliwość zwrotu do 30 dni.
  •  Montowane w Niemczech

Maik the Mechanic
Uciekaj dziadku mrozie!

Nie ma znaczenia czy zdecydujesz się przechować swój rower czy jeździć nim podczas zimy. W zimowe miesiące roku części rowerowe potrzebują więcej opieki niż zwykle począwszy od łańcucha, przez hamulce po opony. Rowery elektryczne potrzebują dodatkowej opieki. Mechanik Maik wyjaśnia jak przygotować rower na zimę:

CHCĘ PRZECHOWAĆ SWÓJ ROWER PRZEZ ZIMĘ :

» Wyczyść cały rower przed schowaniem i zmyj brud z elementów napędu.

» Wyczyść łańcuch, tylną przerzutkę, przednią przerzutkę, kółka wózka przerzutki, oraz kasetę i nasmaruj łańcuch. Przerzuć biegi i zrzuć łańcuch na najmniejszy tryb tylnej kasety.

» Przewiewne, suche miejsce to najlepszy schowek dla roweru na zimę.

» Zaparkuj rower w pozycji poziomej na podłodze lub powieś na haku naścienny. Nie wieszaj roweru pionowo jeśli jest to możliwe. To lepsze dla hamullców tarczowych.

» Gdy decydujesz się powiesić rower pionowo najlepiej sprawdzić czy hamulce nie są zapowietrzone i jeśli trzeba uzupełnić poziom płynu.

» Regularnie pompuj opony - mogą się uszkodzić gdy rower będzie stał na mało napompowanych oponach przez dłuższy czas.

I ROWEREM W ZIMIE :

» Niektóre części, które szybko się zużywają wymagają podczas zimy specjalnego traktowania.

» Regularnie i starannie czyść i smaruj łańcuch i zębatki gęstszym olejem by nie zmył go łatwo deszcz.

» Czyść rower regularnie środkiem do czyszczenia aby usunąć brud i sól. Nie używaj myjki ciśnieniowej!

» Specjalne woski i oleje chroniące ramy rowerowe i zabezpieczające przed korozją.

» Widelce amortyzowane: bądź ostrożny w bardzo niskich temperaturach (około 4 stopni poniżej zera i zimniej), jego praca jest gorsza ponieważ olej zmniejsza objętość.

» Opony: Gdy jeździsz często po śniegu i lodzie doradzamy używanie opon z kolcami lub przynajmniej zimowych.

» Jeśli masz wyświetlacz w rowerze: nie wpadaj w panikę jeśli będzie odpowiadał z opóźnieniem. Czas reakcji wyświetlaczy LCD jest dłuższy gdy robi się coraz zimniej. Jeśli rower stoi na zewnatrz – zdejm wyświetlacz.

» Klocki hamulcowe mogą szybciej pokrywać się brudem co pogorszy pracę hamulców. Czyść je, a także obręcze by temu zapobiec.

» Przy skokach temperatury woda może kondensować się w pancerzach przez które poprowadzone są linki przerzutki i hamulców. Gdy woda zamarznie linki mogą przestać działać prawidłowo.

MASZ ROWER Z SILNIKIEM:

» Baterie są wrażliwe na zimno. Nawet jeśli jazda na e-bike przy zimowej pogodzie nie jest problemem energia generowana podczas jazdy rozgrzewa baterię i powinieneś używać neoprenowego pokrowca poczas dłuższych przerw.

» Jeśli rower jest ciągle trzymany na zewnąrz, w temperaturach poniżej zera rekomendujemy demontaż baterii, przechowywanie jej i ładowanie w temperaturze pokojowej. Najlepiej zakładać baterię do e-bike krótko przed wyruszeniem w trasę.

» Zdejmij wyświetlacz pokładowego komputera z kierownicy.

» Bateria e-bike powinna być naładowana na poziomie 40 do 70 % przed przechowywaniem. To znacz także, że powinieneś sprawdzić stan baterii co dwa, trzy miesiące i naładować ją jeśli zajdzie potrzeba.