pokaż produkty
Możliwość zwrotu w ciągu miesiąca rowery montowane w Niemczech Ponad 100 lat rodzinnej tradycji
Koszyk
    Rose

    Historia

    Passion for cycling and more than 100 years of family tradition 

     

    Kamień węgielny naszego sukcesu.

    Kamień węgielny naszego sukcesu.

    0
    2
    Kamień węgielny naszego sukcesu.
    Heinrich Rose załozył firmę w 1932r.
    Legendarny katalog Rose został po raz pierwszy opublikowany w 1982r.
    Nasze katalogi cieszyły się dużym zainteresowaniem.
    Katalogi Rose są wzorem dla entuzjastów rowerów.
    Kolarstwo ma w Bocholt długą tradycję.
    Wyścig wygrał ...
    ... nagrody zostały wręczone zwycięzcom!

    Historia

    Dziadek Erwina Rose w 1907 roku założył rodzinną firmę rowerową i po dziś dzień ROSE Bikes GmbH jest w całości firmą rodzinną. Nasz katalog był przez wiele lat punktem odniesienia dla entuzjastów rowerów.

    Nasz liczący ponad 6000 m² powierzchni, sklep firmowy Rose BIKETOWN, który otwarto w 2005 oferuje szeroki wybór produktów, które znajdziesz także na stronach naszego katalogu.

    Byliśmy bardzo dumni gdy w 1982 roku ukazał się nasz pierwszy, czarno-biały katalog, który wydrukowaliśmy w ilości 4.000 sztuk. Pierwsze katalogi były tworzone po godzinach, do późna w nocy.

    W 1994 roku nasz katalog powiększył się do 576 stron i został pochwalony przez Pana Y.Shimano jako „najlepszy katalog w Europie”. Był to także rok, w którym po raz pierwszy w katalogu pojawiły się nasze rowery RED BULL.

    Powierzyliśmy ich rozwój konstruktorowi ram Maurice Lavoie z Kolumbii Brytyjskiej (Kanada). Pierwsze rowery górskie były produkowane przez kanadyjską firmę Yess z Vancouver. Rowery te zrobiły zamieszanie na rynku z powodu małej wagi, stabilności i dostępnej ceny.

    Te klasyczne już rowery mają specjalne miejsce w historycznej kolekcji rowerów Erwina Rose. Honorowe miejsce zajmują w niej stare rowery wyścigowe, wśród których są też modele złożone przez jego dziadka i ojca: kolarzówki, które wygrywały na Olimpiadzie złoto, srebro oraz zdobywały tytuły na mistrzostwach świata.

    Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że firma Rose ma ponad 100 lat doświadczeń w produkcji rowerów i jest prowadzona przez czwartą generację rodziny Rose. Będziemy dalej wykorzystywać nasze doświadczenie oraz rowerową pasję by kontynuować rozwój innowacyjnych rowerów Rose, o sprawdzonej jakości by podtrzymać nasze miejsce w światowej czołówce.

     

    Historia chronologicznie

    1903

    Heinrich Rose otwiera pierwszy sklep rowerowy Rose w Bocholt

    1932   

    Jego syn Heinrich Rose zakłada nową firmę „Heinrich Rose junior”. Sklep ten jest wówczas najmniejszym sklepem w Bocholt (30 m²) i jego hasło reklamowe brzmi „Im kleinsten Laden kaufen Sie am billigsten” (W najmniejszym sklepie kupujesz najtaniej). Latem sprzedaje rowery, w tym chromowane modele Wanderer, a zimą handluje głównie maszynami do szycia  Dürkopp.

    1980/81

    Po raz pierwszy startuje krajowa kampania promocyjna i klienci spoza Bocholt mogą wybierać i zamawiać swoje rowery używając kserokopii. Erwin Rose jest jednym z pierwszych, europejskich importerów japońskich rowerów szosowych.

    1981  

    Powstaje ROSE Bikes: pierwszy, drukowany katalog, wciąż cały czarno-biały liczył 64 strony i wydrukowano go w 4000 egzemplarzy.

    Podstawowa działalność to dystrybucja włoskich i japońskich kolarzówek produkowanych przez firmy De Rosa i Nishiki, których Rose jest jedynym dystrybutorem w Niemczech.

    1994

    Sprzedaż wysyłkowa w ROSE Bikes szybko rośnie i wkrótce firmie jest już za ciasno w dotychczasowym budynku w centrum miasta. Przenosi się zatem do nowej siedziby na Schersweide 4, która ma 3800m2 powierzchni na magazyny, obsługę zleceń i wysyłkę paczek, składanie rowerów, administrację i produkcję katalogów. Sklep wysyłkowy zatrudnia 55 osób, podczas gdy kolejne 20 osób pracuje w sklepie stacjonarnym.

    Na rynek wprowadzona zostaje marka rowerów RED BULL. Kanadyjskie know-how, komponenty pierwszej klasy oraz wysokiej jakości wykonanie od razu wynoszą markę Red Bull na rowerowy top.

    2001   

    ROSE Bikes GmbH wybrana zostaje firmą roku 2000 w Bocholt. Nagrodę wręczono Erwinowi Rose 7 marca podczas ceremonii zorganizowanej w historycznym miejscu, miejskim ratuszu. Nagrodę pieniężną w wysokości 10 000 marek przeznaczono na szkolenia dla zespołu oraz wsparcie kolarstwa młodzieżowego w Bocholt.

    Latem firma przenosi się do powiększonego budynku. Ponad dwukrotnie większa powierzchnia (8000 m2) pozwala na dalsze ulepszenie logistyki przesyłek w tym i następnym roku.

    2005   

    17 marca, po równo 10 miesiącach budowy, przy ulicy Werther Strasse w Bocholt zostaje otwarty nowy sklep - „Biketown”. Rozciągający się na powierzchni ponad 6,000 m2 zapewnia wyjątkowe przeżycia odwiedzającemu i ustanawia standardy w przemyśle rowerowym oraz handlu rowerami.

    W swym sierpniowym wydaniu amerykański magazyn “Bicycle Retailer” pisze o "najpiękniejszym sklepie rowerowym na świecie", a w wydawnictwie "Läden 2005" ("Sklepy 2005") Biketown zostaje umieszczony na liście 50 najbardziej interesujących, nowych sklepów w świecie.

    2010  

    W marcu rozpoczyna działalność nowe centrum logistyczne przy Isselburger Straße. Mieści produkcję rowerów, dział realizacji zamówień oraz dział wysyłki towarów. Ilość przesyłek wzrasta do 12 000 dziennie, a ilość złożonych rowerów do 150 na dobę. Liczba zatrudnionych przekracza 250 osób, a wśród nich jest dwudziestu praktykantów w 7 różnych zawodach.

    2011  

    Od tego roku wszystkie nasze nowe rowery szosowe, trekkingowe oraz elektryczne nazywają się Rose. Ta nazwa jest już w użyciu od dwóch lat dla wszystkich nowych linii rowerów górskich. Odzew na nią był zaskakująco pozytywny. Sukces jaki odniosły nowe modele został potwierdzony przez miejsca w pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych marek rowerów górskich. Dlatego od tego momentu zdecydowaliśmy się sprzedawać wszystkie rowery pod marką premium – Rose.

    Rose to więcej niż 100 lat tradycji w dziedzinie specjalistycznego handlu rowerami i symbol jakości, najlepszego serwisu oraz indywidualności. Te tradycje będą kontynuowane także przez nową markę.

    Poza nowymi modelami Rose kontynuujemy sprzedaż pod naszą znaną i cenioną marką Red Bull, ale ten brand będzie stopniowo wycofywany.

    Oczywiście wszystkie rowery składane są indywidualnie przez nas w Bocholt.

    2012

    Obchodzimy trzydziestolecie naszego katalogu. Jest już na rynku od 30 lat. W 1982 roku był wciąż czarno-biały i wszystko przygotowywane było ręcznie. Nasz tegoroczny katalog także przygotowywujemy w całości sami. Od zdjęć przez teksty w językach: niemieckim, holenderskim i po raz pierwszy po angielsku, po grafikę – wszystko przygotowuje zawsze ktoś z naszego zespołu.

    29 maja wszyscy przeżyliśmy szok. Dochodziła dziewiąta rano gdy wielkie kłęby dymu zaczęły pojawiać się nad naszym magazynem. Ogień przedarł się do środka. Na szczęście nikt nie został poważnie ranny. Wszyscy od razu ruszyli na pomoc, pojawili się także nasi sąsiedzi. To oznaczało, że całkiem dużo rzeczy uda się uratować. Chcielibyśmy za to ponownie podziękować całemu naszemu zespołowi!

    2012 roku odbyły się Igrzyska Olimpijskie w Londynie. Aby niemieccy sportowcy i sportsmenki mogli szybko poruszać się po wiosce olimpijskiej przygotowaliśmy dla nich 20 rowerów w specjalnym malowaniu. Projekt powstał we współpracy z Niemieckim Stowarzyszeniem Olimpijskim oraz Stowarzyszeniem Niemieckich Rowerzystów. Limitowana edycja modelu roweru ROSE BLACK CREEK będzie teraz sprzedawana na aukcjach charytatywnych. Pierwszy rower został przekazany na rzecz niemieckiej akcji charytatywnej "Lichtblicke"

    Sezon wystartował w listopadzie, bo w tym miesiącu pokazaliśmy nowe modele w specjalnym katalogu z rowerami. Na ponad 240 stronach znajdziecie w nim tylko rowery.

    Plany na 2013

    Nasze centrum logistyczne i wysyłkowe powiększy się. Działania zaczęliśmy w marcu 2010 roku. W lutym 2013 te działania będą zintensyfikowane. W maju 2012 roku awaria elektryczna spowodowała pożar, który niestety zniszczył magazyn o powierzchni 3000 m2, ale stworzył szansę postawienia dobudówki.

    Kolejne otwarcia się na nowe rynki dodała nam motywację do kolejnej rozbudowy. Eksport to obecnie jedna trzecia naszych obrotów. Ponadto dostarczamy towary na takie rynki jak kraje Beneluksu, Francja, Wielka Brytania, Austria, Szwajcaria, Hiszpania, Portugalia, Włochy, Polska, Węgry, Dania, Szwecja, Norwegia i Finlandia.

    Nasze centrum logistyczno-wysyłkowe rozciąga się obecnie na powierzchni ponad 8000 m2. Planowana jest dobudówka, długa na 125 metrów i rozciągająca się na sąsiadujący parking. Na początku roku 2014 zostanie postawiony duży magazyn i wewnętrzny departament nowych towarów, który liczył będzie prawie 7500 m². W ten sposób powierzchnia firmy ROSE Bikes GmbH rozrośnie się do ponad 32 000 m².

    Te działania zastąpią utracony magazyn. Obecnie używamy zewnętrznych powierzchni do przechowywania towarów, co jest rozwiązaniem doraźnym. Naszym celem jest skupienie wewnętrznych procesów na małej powierzchni. Stąd przyjęcie towarów przeprowadzi się z budynku administracyjnego na Schersweide do nowej przybudówki gdy tylko zacznie ona funkcjonować. Przeniesienie tego działu oznaczać będzie także więcej miejsca na rozwijanie kreatywnych pomysłów dla naszego departamentu rozwoju.

     

     
     















    załaduj mapę
    'załaduj mapę