•  50,000 artykułów dostępnych do natychmiastowej wysyłki.
  •  Darmowy zwrot (dla wszystkich krajów w EU)
  •  Indywidualna porada przy zakupie roweru
  •  Możliwość zwrotu do 30 dni.
  •  Montowane w Niemczech

Powerbar
Uzupełnianie płynów podczas sportów wytrzymałościowych

Jak co roku Tour de France stawia rowerzystów w obliczu wielkiego wyzwania. Łączna długość tras to 3521 km, dzienne dystanse do 220 km i etapy górskie z 4600 metrami przewyższenia. Te liczby pokazują, jak trudna będzie rywalizacja. W szczycie sezonu kolarskiego, we Francji, odpowiednie nawodnienie zawodników będzie odgrywać kluczową rolę. Przy niewystarczającej podaży płynów współzawodnictwo wydaje się trudniejsze niż w rzeczywistości! Brak odpowiedniego nawodnienia jest stanem, którego prawie każdy sportowiec kiedyś doświadczył.

Pocenie się jest jednym z najważniejszych mechanizmów zapobiegających przegrzaniu organizmu. Intensywne i długie treningi wytrzymałościowe, w połączeniu z z wysokimi temperaturami, mogą prowadzić do dużych strat wody w organiźmie. Utrata potu zmienia się wraz z intensywnością treningu, warunkami otoczenia (np. klimatem, wysokością nad poziomem morza), stanem organizmu, masą ciała i innymi czynnikami. W czasie wysiłku organizm potrzebuje od 0,5 litra do 2 litrów płynów na godzinę.

Brak płynu lub wody (odwodnienie) należy do najczęstszych źródeł zmęczenia i spadku wydajności podczas treningów wytrzymałościowych. Utrata płynów wynosząca zaledwie 3% masy ciała podczas uprawiania sportu (w odniesieniu do masy ciała przed ćwiczeniami) może pogorszyć sprawność fizyczną i psychiczną - szczególnie w wysokich temperaturach. Dlatego odpowiednie spożycie płynów odgrywa ważną rolę przed, w trakcie i po uprawianiu sportu.

Odkryj naszą ofertę produktów