Continental Grand Prix 5000
Umarł król - niech żyje król!

We need your consent to load Youtube.

We use a third-party service to embed video content. This service may collect data about your activities. Please read the details and agree to use the service to view this video.

Panowanie modelu opony Grand Prix 4000 S II s dobiegło końca - Continental kończy produkcję popularnej i wszechstronnej opony mimo iż wciąż uważana jest jako punkt odniesienia do wszystkich opon dostępnych na rynku. Zamiast niej, specjaliści od gum i opon z niemieckiej firmy zdecydowali się natychmiast wprowadzić następcę - model Continental Grand Prix 5000 – w tym wersję przystosowaną do tubeless!

Do tej pory niemiecka marka premium nie miała w swojej ofercie żadnego modelu opon szosowych nadających się do jazdy bez dętek. Poza zwykłą oponą zwijaną Grand Prix 5000, która została ulepszona, Continental wprowadza wersję tubeless Grand Prix 5000 TL potwierdzając w ten sposób ambicje fimy by pozostać liderem wśród producentów najwyższej klasy opon szosowych.

Po prostu lepsza

Opory toczenia, odporność na przebicie, komfort, waga – w porównaniu do poprzedniego modelu opona Continental Grand Prix 5000 to następy krok w ewolucji na wszystkich obszarach. Testy w laboratorium Continentala wykazały, że opona ma o ok 12% niższe opory toczenia, jest o 20% bardziej odporna na przebicie i dużo bardziej komfortowa dzięki poprawionej technologii Active Comfort Technology, która jest zintegrowana w trójwarstwową strukturę. W ten sposób absorbuje większość wibracji u źródła i poprawia wrażenia z jazdy. Ponadto Continental zredukował wagę modelu Grand Prix 5000 o około 10 gramów w porównaniu do modelu 4000 S II (o szerokości 25 mm).

Black Chili Compound – Sprawdzony składnik w nowej formule

Świetna przyczepność i niskie opory toczenia wzajemnie się wykluczają. Ich połączenie wymaga kompromisu. Podczas prac nad oponą Grand Prix 5000 firma Continental ulepszyła formułę sprawdzonej mieszanki Black Chili Compound by osiągniąć idealną równowagę między sztywnością i stabilnością by stworzyć oponę o optymalnych oporach toczenia, ale wciąż wystarczająco miękką by zaoferować maksymalną przyczepność.

Laser Grip – Styl Obi-Wana

Aby podnieść przyczepność podczas szybko przejeżdżanych zakrętów Continental wprowadził w oponie Grand Prix 5000 bark opony Laser Grip. Struktura z mikro nacięć wyrzeźbionych na gumowej powierzchni laserem pomaga wybaczyć błędy i zachować kontrolę podczas pokonywania zakrętów.

Vectran™ Breaker – Tam, gdzie go potrzebujesz.

Wszyscy tego chcą - maksymalnej odporności na przebicia. Nikt jednak nie chce dodatkowej masy. Wstawki przeciwprzebiciowe Vectran™ Breaker w oponie Continental Grand Prix 5000 zainspirowane są niewiarygodnie odpornej na rozdarcie przędzy pająków i wykonane z syntetycznie wytwarzanego, technologicznie zaawansowanego włókna zawierającego skrystalizowany, płynny polimer(LCP). Odporne, gęsto splecione włokna stwarza niebywale odporną, ochronną warstwę zapobiegającą przebiciom i przecięciom, bez dodawania zbędnej masy.

Z dętką czy bez – Za dużo tego dobrego... czy nie?

Continental potwierdza, że model opony Grand Prix 5000 TL daje o 5 % niższe opory toczenia w porównaniu do klasycznej, zwijanej opony użytkowanej z dętkami. Poza niższymi oporami toczenia poprawia także komfort. Specjalnie przystosowana do systemu bezdętkowego stopka zapewnia odpowiednie uszczelnienie między stopką i obręczą. Stąd Grand Prix 5000 TL jest generalnie kompatybilna ze wszystkimi obręczami szosowymi dostosowanymi do systemu tubeless i niezawodnie zostaje na miejscu nawet pod dużym obciążeniem. Dzięki dodatkowej wkładce opona także zapewnia szczelność bez dodatkowego uszczelniacza. Jednak Continental rekomenduje używanie swojego środka Revo Sealant by skorzystać z maksymalnej ochrony przed przebiciem.

Zatem jeśli posiadasz koła przystosowane pod tubeless możemy definitywnie zarekomendować Ci wybór bezdętkowej wersji Grand Prix 5000. Czemu nie skorzystać z jej dodatkowych atutów?